/nginx/o/2025/03/13/16711554t1h484e.jpg)
Kā vadītājs piegādes un loģistikas uzņēmumā es redzu sūtījumu loģistikas ikdienu ne tikai no grafikiem un cipariem, bet arī no reālās dzīves situācijām.
Kā vadītājs piegādes un loģistikas uzņēmumā es redzu sūtījumu loģistikas ikdienu ne tikai no grafikiem un cipariem, bet arī no reālās dzīves situācijām.
Katru dienu mēs ne tikai piegādājām pakas, bet arī risinām neparedzamus izaicinājumus – no pēkšņiem sūtījumu apjoma lēcieniem, prognozētiem izpārdošanu sūtījumu “uzlidojumiem”, līdz situācijām, kad cilvēki zvana un jautā: "Kur ir mans sūtījums? Tas man nepieciešams pēc stundas!"
Kad sūtījumu plūsma kļūst par cunami
Piegādes biznesā mierīgas dienas ir retums. Piemēram, "Black Friday" un "Cyber Monday" laikā mūsu noliktavas pārvēršas par skudru pūzni – darbinieki rosās, skenē, šķiro un kravā pakas ar precizitāti, kuru apskaustu pat pieredzējuši šahisti. Naktī, kad lielākā daļa pilsētas guļ, organizējam maršrutus, lai jau no rīta piegādes būtu ceļā, un pēc šiem trakajiem periodiem – patīkams gandarījums un darbs turpinās mierīgākos tempos.
Marta sākumā, pie Tallinas, Igaunijā, mēs atklājām Baltijas lielāko šķirošanas centru. Šī modernā centra izveidē ir ieguldīti aptuveni 14 miljoni eiro, kas apliecina Baltijas valstu pieaugošo nozīmi reģiona loģistikas nozarē. Šī nozīmīgā investīcija parāda mūsu apņemšanos tikt galā ar dažādiem izaicinājumiem, piemēram, sūtījumu apjomu svārstībām. Nepārtraukta attīstība ir atslēga, kas palīdz mums sasniegt mūsu mērķus un nodrošina inovāciju vadību loģistikas jomā.
Šādas svārstības nav tikai statistika – tās ir mūsu ikdiena. Ja mēs nespētu tam pielāgoties, neviens klients negaidītu – viņi vienkārši izvēlētos citu piegādātāju. Tāpēc mēs mācāmies būt elastīgi: palielināt darbinieku skaitu sezonas laikā, atbrīvot noliktavu un būt gatavībā pirms-Ziemassvētku laikā un lielo izpārdošanu periodos, optimizēt maršrutus un izmantot tehnoloģijas, kas palīdz prognozēt pieprasījumu.
Iepakojums – ne tikai kaste ar skoču
Vēl viena svarīga, bet bieži nenovērtēta loģistikas daļa ir iepakošana. Ir liela atšķirība starp kārtīgi iepakotu paku un tādu, kas iemesta kastē bez jebkādas rūpības un izpratnes. Reiz pie mums vērsās sašutis klients: "Es sūtīju trauslu lampu, bet saņēmu krāsainus stikla gabalus!" Jā, tā var būt, ja lampa ielikta nepiemērotā iepakojumā. Diemžēl uzlīme "trausls" nenozīmē, ka paka būs piegādāta bez triecieniem. Mēs cenšamies skaidrot klientiem: ja iepakojums nebūs pietiekami izturīgs, nenodrošinās vajadzīgo aizsardzību un amortizāciju, tad nav nozīmes, cik uzmanīgi to nesīs kurjers.
Mūsdienās, kad e-komercija strauji aug, arī iepakojumam jābūt gudram. Pārāk liels kastes izmērs nozīmē lieku vietu transportā, savukārt pārāk plāns iepakojums – lielāku risku satura drošībai. Labākie uzņēmumi jau tagad piedāvā videi draudzīgus un kompaktus risinājumus, kas ietaupa gan vietu, gan resursus, savukārt, tālredzīgākie e-komercijas pārdevēji, lielu uzmanību velta tieši efektīvam iepakojumam, kas taupa viņu līdzekļus un nodrošina preces veiksmīgu nokļūšanu galamērķī.
Elastība – pamatprasība darbam nozarē
Mēs, piegādātāji bieži esam pēdējais posms klienta iepirkšanās pieredzē. Ja viss norit gludi, neviens par mums pat nedomā. Bet ja kaut kas noiet greizi – mēs esam pirmie, kam zvana. Tāpēc ir svarīgi ne tikai ātri piegādāt, bet arī saglabāt komunikāciju ar klientiem.
Mūsu noliktavu vadītājiem un maršrutu plānotājiem katra diena ir kā spēle – jāatrod labākie veidi, kā efektīvi sakārtot un nogādāt sūtījumus. Dažkārt mums nākas pārorganizēt visu piegādes plānu dažu minūšu laikā, jo pēkšņi mainās laikapstākļi, ceļa apstākļi vai klienta vēlmes.
Tieši tajā slēpjas mūsu darba izaicinājums un es teiktu arī mūsu darba burvīgā dinamika! Tā ir spēja būt elastīgiem katru dienu, domāt vairākus soļus, dienas un mēnešus uz priekšu un, neskatoties uz neparedzamiem faktoriem, nodrošināt, ka cilvēkiem nepieciešamās lietas nonāk pie viņiem laikā un bez bojājumiem. Un vēlams, lai tās piegādā smaidīgs un laipns kurjers!
Piegāde nav tikai par kastēm, skeneriem un busiņiem. Tā ir par cilvēkiem – gan tiem, kas sūta, gan tiem, kas gaida. Mēs strādājam, lai savienotu šos punktus, lai svarīgās paciņas nonāktu pie saviem saņēmējiem. Un, kamēr cilvēki iepirksies, pārvietosies un radīs jaunas vajadzības, mēs vienmēr būsim tur, pielāgojoties, plānojot un meklējot labākos risinājumus.