/nginx/o/2025/03/18/16719297t1h72ac.jpg)
Latvijas lidsabiedrība "airBaltic" paziņo, ka 2025. gada vasaras sezonā no marta beigām līdz oktobra beigām nomās trīs papildu lidmašīnas ar apkalpi, TVNET informē aviokompānijas pārstāvji.
Latvijas lidsabiedrība "airBaltic" paziņo, ka 2025. gada vasaras sezonā no marta beigām līdz oktobra beigām nomās trīs papildu lidmašīnas ar apkalpi, TVNET informē aviokompānijas pārstāvji.
Lidmašīnu nomāšana ir nepieciešama, lai mazinātu Pratt & Whitney globālās dzinēju tehniskās apkopes kavējumu ietekmi, tādējādi nodrošinot flotes pieejamību un novēršot lidojumu atcelšanu. Iznomātās lidmašīnas veiks aptuveni 6% no visiem plānotajiem "airBaltic" lidojumiem šogad, bet pārējie reisi joprojām tiks nodrošināti ar lidsabiedrības Airbus A220-300 lidmašīnām.
Šo neparedzēto apkopes kavējumu dēļ daļa airBaltic Airbus A220-300 lidmašīnu nevarēs atsākt lidojumus tik ātri, kā sākotnēji tika plānots. Lai nodrošinātu aizvien pieaugošo pasažieru pieprasījumu, airBaltic ir noslēgusi sadarbību ar lidmašīnu, apkalpes, tehniskās apkopes un apdrošināšanas (ACMI) un čarterreisu operatoru Carpatair. Šīs sadarbības laikā Latvijas lidsabiedrība uz laiku papildinās savu floti ar divām Airbus A319 lidmašīnām, kur katrā no tām ir 150 sēdvietas, un ar vienu Airbus A320 lidmašīnu ar 180 sēdvietām.
Carpatair ir plaši atpazīstama lidsabiedrība ar 25 gadu pieredzi. Tā veic lidojumus tikai ar Airbus lidmašīnām un daudzu gadu garumā sevi ir pierādījusi kā uzticamu ACMI pakalpojumu sniedzēju. Kopš 2005. gada lidsabiedrība ir Starptautiskās Gaisa satiksmes asociācijas (IATA) locekle un IOSA sertificēta aviokompānija (IOSA – IATA darbības drošības audits). Turklāt šogad, pirms sadarbības līguma noslēgšanas, airBaltic veica visu trīs lidmašīnu pilna apjoma tehniskās un kvalitātes pārbaudes, lai nodrošinātu to pilnīgu atbilstību drošības prasībām.
Lai turpinātu nodrošināt augstu apkalpošanas līmeni, katrā Carpatair izpildītajā lidojumā būs arī viens airBaltic salona apkalpes loceklis, kas pievienosies Carpatair profesionālajai apkalpes komandai reisa laikā. Turklāt lidojuma laikā tiks piedāvātas tās pašas biznesa un ekonomiskās klases maltītes, kā arī dzērieni, kas ir pieejami visos airBaltic lidojumos.
Ja pasažiera lidojums tiks veikts ar nomas lidmašīnu, airBaltic par to savlaicīgi informēs un pirms izlidošanas nosūtīs e-pastu ar visu aktuālo informāciju. Iegādājoties biļeti lidojumam airBaltic mājaslapā, būs pieejama informācija par lidmašīnu, ar kuru tiks veikts konkrētais lidojums. Pasažieriem jāņem vērā, ka operacionālu iemeslu dēļ, tuvojoties izlidošanas laikam, lidmašīna var tikt nomainīta uz citu, nekā bija plānots biļešu iegādes brīdī.
Šis pagaidu risinājums ir daļa no airBaltic darbības stratēģijas, lai pārvarētu ārējos izaicinājumus, vienlaikus saglabājot uzticamību sniegtajiem pakalpojumiem.
Jau ziņots, ka Latvijas valstij pieder 97,97% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 2,03%.
Vienlaikus 2025.gada janvāra beigās tika panākta vienošanās ar Vācijas aviokompāniju "Lufthansa" par investīcijām "airBaltic" 14 miljonu eiro apmērā. Apmaiņā pret ieguldījumu "Lufthansa Group" saņems konvertējamu akciju, kas tai dos 10% līdzdalību. Vēlāk, pēc potenciālā "airBaltic" IPO, šī konvertējamā akcija tiks konvertēta parastajās akcijās.
Pēc IPO "Lufthansa Group" līdzdalības lielumu noteiks potenciālā IPO tirgus cena. Darījums paredz arī to, ka "Lufthansa Group" pēc potenciālā IPO piederēs ne mazāk kā 5% no "airBaltic" kapitāla.
Minētajam darījumam vēl jāsaņem Vācijas Federālā karteļu biroja ("Bundeskartellamt") atļauja.
Latvijas valdība 2024.gada 30.augustā vienojās, ka valstij pēc "airBaltic" IPO kompānijas kapitālā jāsaglabā vismaz 25% plus viena akcija.