/nginx/o/2024/06/13/16147902t1h3caf.jpg)
Lai atbalstītu cilvēkus ar redzes vai dzirdes traucējumiem, "Swedbank" bankomātos ieviestas balss vadības funkcijas, bet filiālēs - akustiskās cilpas un īpaši pielāgotas rindu mašīnas, informēja "Swedbank" pārstāvji.
Lai atbalstītu cilvēkus ar redzes vai dzirdes traucējumiem, "Swedbank" bankomātos ieviestas balss vadības funkcijas, bet filiālēs - akustiskās cilpas un īpaši pielāgotas rindu mašīnas, informēja "Swedbank" pārstāvji.
Balss vadība jeb audiogids, kas jau ir ieviests visos "Swedbank" bankomātos, klientiem ar redzes traucējumiem palīdzēs veikt dažādas ikdienas darbības. Sekojot balss norādēm, varēs, piemēram, izņemt un iemaksāt skaidru naudu, nomainīt PIN un pārbaudīt konta atlikumu. Balss vadība ir pieejama gan latviešu, gan angļu valodā, un to var aktivizēt, pieslēdzot bankomātam piemērotas austiņas.
"Swedbank" Klientu apkalpošanas pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs norāda, ka šī funkcionalitāte klientam sniedz iespēju bankomātu izmantot patstāvīgi - bez pavadoņa vai bankas darbinieka palīdzības. Turklāt norādes, kas tiek atskaņotas caur austiņām, nodrošina, ka informāciju nedzirdēs citas personas.
Savukārt bankas filiālēs uzstādītas ar audio asistentu un taktilajām rīkjoslām aprīkotas rindu mašīnas. Jaunās rindu vadības sistēmas, kas jau ir pieejamas lielākajā daļā "Swedbank" filiāļu un tiks pilnībā ieviestas līdz aprīļa beigām, ļaus patstāvīgi reģistrēt savu filiāles apmeklējumu arī cilvēkiem ar redzes traucējumiem. Jaunās rindu mašīnas iespējas var izmantot, pieslēdzot audio austiņas vai izmantojot taktilās pogas rindu mašīnas sānos un priekšpusē.
Līdz ar jauno rindu mašīnu ieviešanu visās filiālēs uzstādītas arī akustiskās cilpas, kas atvieglo saziņu ar vājdzirdīgiem klientiem, novērš apkārtējos trokšņus un nodrošina skaidrāku informācijas saņemšanu. Tās arī cilvēkiem, kuri izmanto dzirdes aparātus, ļauj labāk dzirdēt sarunu partneru teikto.
Frolovs norāda, ka šobrīd banka strādā arī pie digitālo kanālu pielāgošanas piekļūstamības prasībām.