:format(webp)/nginx/o/2025/03/20/16723933t1h9d46.jpg)
Šā gada janvārī Latvijas galvaspilsētā uzņemti 69 406 ārvalstu viesi, kas ir par 34% vairāk nekā pērn janvārī, informēja pašvaldības Ārējās komunikācijas nodaļas projektu koordinators Mārtiņš Vilemsons.
Šā gada janvārī Latvijas galvaspilsētā uzņemti 69 406 ārvalstu viesi, kas ir par 34% vairāk nekā pērn janvārī, informēja pašvaldības Ārējās komunikācijas nodaļas projektu koordinators Mārtiņš Vilemsons.
Straujākais tūristu skaita pieaugums bija no Skandināvijas valstīm, liecina Rīgas tūrisma un investīciju aģentūras (RITA) apkopotā informācija.
Visvairāk Rīgu apmeklējuši lietuvieši - 8911 viesi. Viesi no Igaunijas ierindojās otrajā vietā ar 8745 viesiem, kas ir par 50% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Lielbritānijas ceļotāji ieņem trešo vietu ar 6883 viesiem un 33% pieaugumu. Viesu skaits no Vācijas janvārī bija 4589, sasniedzot 18% pieaugumu, bet no Somijas Rīgā ieradās 3450 viesi, kas ir par 41% vairāk nekā iepriekš.
Augstākais viesu skaita pieauguma temps tika novērots no Dānijas - par 90%, no Norvēģijas - 75% pieaugums, Zviedrijas - 43%, Somijas - 41% un Igaunijas - 50% kāpums.
Kopā ārvalstu viesi Rīgā pavadīja 123 626 diennaktis, kas ir par 35% vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā. Lielākais pavadīto diennakšu skaits tika reģistrēts starp viesiem no Lietuvas - 13 867 diennaktis un no Igaunijas - 14 019 diennaktis. Lielbritānijas viesi Rīgā pavadīja 12 635 diennaktis, bet Vācijas tūristi - 8707 diennaktis. Francijas tūristi Rīgā pavadīja 3066 diennaktis.
Pašvaldībā uzskata, ka Rīga veiksmīgi pielāgojas globālajām pārmaiņām tūrisma nozarē, agrāk dominējošos Krievijas tūristus, kas atkarībā no sezonas veidoja 15% līdz 30%, aizstājot ar apmeklētājiem no Rietumvalstīm.
RITA direktors Fredis Bikovs skaidro, ka pateicoties tūrisma nodevai, Rīgas mārketinga budžets ir pieaudzis, ļaujot mērķtiecīgāk un efektīvāk īstenot pilsētas mārketinga aktivitātes. Viņš arī uzskata, ka kampaņas ir rezultatīvas. Bikovs sola stratēģiski turpināt iesākto, īstenojot mūsdienīgas un dinamiskas kampaņas, kas padara Rīgu pievilcīgāku gan tūristiem, gan investoriem.
Viņš norāda, ka RITA uzdevums ir ne tikai veicināt tūristu skaita pieaugumu, bet arī piesaistīt maksātspējīgus viesus, kuri aktīvi atbalsta vietējo ekonomiku. Tāpēc RITA turpinās atbalstīt lielus pasākumus, piemēram, "Rimi" Rīgas maratonu, "Positivus", "Eurobasket" un citus.
Viņš stāstam, ka vienlaikus, pateicoties jaunradītiem kultūras pasākumiem, piemēram, "Rīga Art Week" un Rīgas mākslas mese, tiek radīts jauns saturs, kas stiprina Rīgas kultūras un mākslas tēlu, veicinot pilsētas starptautisko atpazīstamību. Tāpat RITA turpinās darbu pie konferenču atbalsta programmas, sola Bikovs.
"Radisson Blu Latvija Conference & Spa Hotel" pārdošanas un mārketinga direktors Jānis Priede informē, ka pirms nedēļas viesnīcā sadarbībā ar RITA un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru notika tūrisma nozarei nozīmīgs forums, kurā pulcējas asociāciju segmenta pasākumu un konferenču organizatori no visas pasaules. Tas ļāva prezentēt Rīgu kā drošu un augstvērtīgu galamērķi starptautisku pasākumu norisei, sacīja Priede.