Šodienas redaktors:
Agnija Reiniece
Iesūti ziņu!

No patikas pret matemātiku līdz nanoelektronikas kvantu tehnoloģijām

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Alberts Bilzēns šobrīd studē Latvijas Universitātes (LU) Eksakto zinātņu un tehnoloģijas fakultātes Fizikas programmas 3. kursā. Pēc bakalaura grāda iegūšanas, plāno studēt arī maģistrantūrā un tāpat kā bakalaura studiju laikā – doties apmaiņas programmā uz ārzemēm, kā arī paralēli studijām turpināt darbu pētniecībā Teorētiskās fizikas katedrā, kvantu nanoelektronikas grupā. Savukārt tālākā nākotnē Alberts savu profesionālo attīstību redz zinātnē balstītā uzņēmējdarbībā.

Izdevās saprast gaismas polarizāciju

Alberts atklāj, ka ceļš uz fiziku sācies ar patiku un aizrautību pret matemātiku: "Mans tētis atceras un stāsta, ka jau pirms sākumskolas es esmu pa diagonāli visu reizrēķinu skaitījis prieka pēc un nekas nav licies par grūtu! Es arī atceros, ka tas bija tāds loks – man padevās, tāpēc likās forši mācīties un apgūt vairāk un gluži loģiski – padevās vēl labāk!" Jau no sākumskolas klasēm Alberts piedalījies matemātikas olimpiādēs, tādējādi tālāk likumsakarīgi izglītības ceļš aizvedis uz Rīgas Valsts 1. ģimnāziju. Tieši tur, sākot apgūt fizikas priekšmetu, dzima interese, kura noteica arī tālāko izglītības izvēli.

Alberts atklāj: "Mans apgaismības moments bija brīdī, kad vidusskolas laikā mācīja par gaismas polarizāciju – skaidrs, ka

ikdienas dzīvē, piemēram, makšķerējot, biju šo fenomenu redzējis, bet pēkšņi es to tā pēc būtības spēju saprast.

Tajā brīdī fizika kļuva vēl interesantāka."

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

No diskusijām pēc fizikas stundām līdz 1. vietai "FIZMIX Eksperimets" konkursā

Piedalīšanos Latvenergo organizētā konkursā "FIZMIX Eksperiments" Alberts atceras kā aizraujošu un komandas garā balstītu pieredzi: "Bijām piecu džeku komanda, kas nolēma piedalīties. Tas viss tā organiski notika – labi atceros, ka palikām ilgāk pēc fizikas stundām un turpinājām domāt, diskutēt un risināt uzdevumus. Tieši tas komandas aspekts mums ļoti patika." Alberts arī uzsver, ka nākamajā klātienes daļā nebija tikai teorijas jautājumi, bet arī eksperimenti, kas ir fizikas izpratnes un apgūšanas svarīga sastāvdaļa.

"Jāatzīst, ka konkursa otrajā, klātienes daļā, mēs diezgan "iespringām", tas bija interesanti, bet noteikti gana izaicinoši, darījām visu, ko varējām un tiešām priecājāmies, ka beigās ieguvām 1. vietu," viņš stāsta un pateicas skolotājai Atai Krūmiņai.

Kā papildu fizikas intereses virzītājspēku Alberts min arī Jauno Fiziķu skolu, kuru apmeklēja vidusskolas laikā. "Katru mēnesi lekcijās bija iespēja padziļināti uzzināt un izprast jau kādu konkrētāku fizikas tēmu vai fenomenu, kā arī secīgi uzreiz praktiskajā darbā to pārbaudīt, atklāt ko jaunu," viņš stāsta. Savukārt jau no pirmā studiju kursa Alberts Jauno Fiziķu skolā darbojas arī pasniedzēja lomā, cenšoties nodot skolēniem to pašu aizrautības sajūtu, ko savulaik izjuta, sēdēdams auditorijā.

Alberts ļoti uzsver skolotāju nozīmi šī priekšmeta mācīšanā un arī viņa karjeras izvēlē: "Man šķiet, ka fizikas skolotāji vispār ir "cita suga" un viņu dinamika ar mani ļoti rezonē un uzrunā. Man noteikti ir palaimējies ar fizikas skolotājiem, arī vidusskolas skolotājs Ģirts Zāģeris bija kā katalizators, ka tiešām vēlos studēt fiziku."

Raksts tapis sadarbībā ar erudīcijas konkursu “FIZMIX".

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu