Latvija ir sasniegusi ievērojamu progresu publisko pakalpojumu digitalizācijā, tomēr pilnīga digitālā transformācija prasa ne tikai tehnoloģiskos risinājumus, bet arī digitāli izglītotu sabiedrību. Bez šī aspekta digitālo pakalpojumu potenciāls paliks neizmantots. Igaunija nesen kļuva par pirmo valsti pasaulē, kurā 100% valdības pakalpojumu ir pieejami digitāli, tostarp arī tik sarežģīti procesi kā laulības šķiršanas pieteikumi. Iedvesmojoties no Igaunijas pieredzes un ieguldot digitālajā izglītībā, Latvija var nodrošināt sekmīgu pāreju uz pilnībā digitālu valsti, kurā valsts pakalpojumi ne tikai ir pieejami tiešsaistē, bet arī tiek efektīvi izmantoti sabiedrībā.
Lai risinātu šo izaicinājumu, Latvijai jākoncentrējas uz digitālās pratības uzlabošanu gan sabiedrībā, gan valsts pārvaldē. Šis temats būs uzmanības centrā pasākumā “Biznesa izrāviens un sabiedriskā sektora transformācija digitālajā laikmetā”, ko DocLogix rīko 1. aprīlī “Digitālās nedēļas 2025” ietvaros. Eksperti no publiskā un privātā sektora analizēs līdzšinējos sasniegumus, identificēs nepilnības un dalīsies ieskatos par to, kā veidot digitālajai videi gatavu sabiedrību un darbaspēku.
Viens no nozīmīgākajiem diskusiju paneļiem – “Digitalizācija publiskajā sektorā: kā inovācijas uzlabo pakalpojumu pieejamību” – pulcēs nozares ekspertus Arni Pērkonu, LVRTC ePakalpojumu daļas vadītāju, Madaru Mančinsku, SIA “Tilde” pārdošanas un klientu apkalpošanas vadītāju, Gintu Andersoni, Saldus novada pašvaldības Attīstības nodaļas vadītāju un Ditu Niedru, “Rīgas satiksmes” Dokumentu pārvaldības daļas vadītāju. Viņi dalīsies ar veiksmīgi īstenotām digitalizācijas iniciatīvām un apspriedīs, kā nodrošināt, lai gan organizācijas, gan iedzīvotāji būtu gatavi digitālajai nākotnei.