Šodienas redaktors:
Agnija Reiniece
Iesūti ziņu!

Radio viļņi joprojām skan skaļi – to ik dienu ieslēdz seši no desmit Latvijas iedzīvotājiem, ziņo Kantar

Raksta foto
Foto: Shutterstock

Pēdējā pusgada laikā radio ik dienu klausījās vidēji 60% jeb 906 200 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, noskaidrojusi pētījumu kompānija "Kantar".

Savukārt nedēļas laikā kopumā radio klausījās vidēji 82,3% jeb 1,243 miljoni Latvijas iedzīvotāju.

Pēdējo sešu mēnešu laikā viens radio klausītājs vidēji dienā radio veltījis četras stundas un trīs minūtes.

Saskaņā ar pētījuma rezultātiem, lielākā klausīšanās laika daļa ir radiostacijai Latvijas Radio 2 - 18,2% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā ierindojas "Radio Skonto" ar 13,9% lielu klausīšanās laika daļu un trešajā vietā - Latvijas Radio 1 ar 7,7% lielu klausīšanās laika daļu.

Pēdējo sešu mēnešu laikā ikdienā visklausītākās radiostacijas ir Latvijas Radio 2, kuru klausījās 12% jeb 182 000 Latvijas iedzīvotāju, "Radio Skonto", kuru klausījās 10,8% jeb 162 000 iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem un Latvijas Radio 1, kuru vismaz reizi dienā klausījās 7,2% jeb 109 000 Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.

Pēdējo sešu mēnešu laikā radio staciju "Radio Skonto" vismaz reizi nedēļā klausījās 32,1% jeb 485 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, Latvijas Radio 2 - 27,5% jeb 416 000 iedzīvotāju un "Radio SWH" - 26,9% jeb 407 000 iedzīvotāju minētajā vecuma grupā.

Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga norāda, ka pēdējo sešu mēnešu laikā iepretim attiecīgajam periodam pērn par 5,5% samazinājies iedzīvotāju skaits, kuri vismaz reizi dienā klausījās radio.

Kā norāda Kronberga, analizējot šo klausītāju skaitu dažādās demogrāfiskajās grupās, lielākās klausītāju skaita izmaiņas ir vecuma grupā no 25 līdz 44 gadiem - par 7,8%, ar lielāko klausītāju skaita īpatsvara samazinājumu darbā un sabiedriskajās vietās.

Savukārt, salīdzinot radio klausītāju skaitu teritoriālā dalījumā, lielākais ikdienas klausītāju skaita samazinājums bijis Rīgas pilsētā - par 8,5%, īpaši to iedzīvotāju vidū, kuri radio klausījās vai dzirdēja fonā mājās un sabiedriskajās vietās. Savukārt lauku teritorijās ir mazākais klausītāju skaita samazinājums - par 2,6% salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pirms gada.

Pētījuma rezultāti arī parāda, ka palielinās interese par raidierakstiem, jo klausītāju skaits, kuri atbildējuši, ka kādu no tiem klausījušies iepriekšējā nedēļā, pieaudzis. Tas saistāms ar to, ka raidierakstu skaits palielinās un to saturs kvalitatīvi pilnveidojas, norāda pētnieki.

Pētījumā iekļautas 34 radiostacijas - "Auto radio", "Divu krastu radio", "EHR" ("Eiropas hitu radio"), "EHR russkie hiti", "EHR SuperHits", "EHR latviešu hiti", "Jēkabpils radio 1", "Kurzemes radio", "Latvijas kristīgais radio", Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 - "Pieci.lv", Latvijas Radio 6 - "NABA", "Lounge FM", radio "Alise plus", radio "Baltkom", radio "Marija Latvija", "Radio MIX FM 102,7", "Radio Skonto", "Radio Skonto plus", "Radio SWH", "Radio Tev", "Radio Relax FM", "Retro FM", "Radio Star FM", "SWH +", "SWH gold", "SWH rock", "SWH spin", "SWH LV", "TOP radio" un "Radio roks".

Pētījums norisinājās no 2024.gada 1.septembra līdz 2025.gada 28.februārim. No kopējās 4500 aptaujāto izlases 84,9% jeb 3825 respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 15,1% jeb 675 respondenti piedalījās aptaujā internetā.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu