"Skaidrs, ka atvērti vairāki varianti un scenāriji, kā varētu šie gala līdzekļi sadalīties. Bet esam pilnīgi pārliecināti, ka SM kā atbildīgā veiks fondu pārdali atbilstoši nozares vajadzībām. Tajā skaitā LDZ kontakttīklu modernizācijas kontekstā."
NP: Nevar notikt savādāk?
R.P.: Nevaru spriest par SM tālākiem plāniem.
NP: Vai ir aptuveni zināms, cik daudz naudas nepieciešams, lai tos tīklus sakārtotu?
Raitis Nešpors, AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs: Jautājums, kur, kā saprotu no tām sarunām, – jā. Vairāk ir jautājumu, kur jāizšķiras. Varbūt “LDz” reference bija, norādot, ka līdz galam nav nolemts. Tāpēc eskalē no savas puses šo jautājumu, kas ir saprotams. (..) Skaidrs, ka negribam nonākt pie situācijas, ka mums stāv jauns moderns ritošā sastāva parks, kuru vienkārši nevaram ekspluatēt. Tas droši vien būtu sliktākais scenārijs visiem.
Pagājušā gada novembrī Latvija no uzņēmuma “Škoda” saņēma pēdējo pasūtīto pasažieru vilciena sastāvu, lai gan darbi bija jāizdara līdz jūlijam. Čehi to skaidro ar Ukrainas kara iespaidu. Izvērtējums varētu noslēgties pēc aptuveni mēneša.
Raitis Nešpors, AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs
“Līdz ar to par kaut kādu soda naudas apjomu mēs nevaram runāt. Kamēr nav pabeigts izvērtējums.”
R.N.: “PWC”, tie ir auditori, un Jāņa Kārkliņa advokātu birojs šos juridiskos aspektus vērtē.
NP: Un kāds ir viņiem dotais uzdevums? Panākt pēc iespējas lielāku soda naudu?
R.N.: Nē. Uzdevums, lai soda nauda, ja mēs tādu piemērojam, būtu juridiski argumentēta un pamatota. Šobrīd par to nav runa, bet nevar izslēgt, ka strīds varētu nonākt arī tiesā.
To, cik Jāņa Kārkliņa advokātu birojam un auditorkompānijai “Pricewaterhouse Coopers” tiek maksāts, “Pasažieru vilciens” nesaka, jo pakalpojumu izmaksas esot konfidenciālas. Sadarbības partnerus viņi izvēlējušies, veicot cenu aptauju un izvērtējot pakalpojuma sniedzēju iepriekšējo pieredzi.