Imants Jansons, “airBaltic” vecākais viceprezidents juridiskajos jautājumos
“Aviokompānijas pašas neieved degvielu. Viņas nopērk no šiem piegādātājiem, kas ir attiecīgi licencēti darboties konkrētās lidostas teritorijā.
Aviokompānijas pasūta degvielu, tā tiek iepildīta. Kapteinim tiek iedots izrakstiņš - mēs uzpildījām tik. Un aviokompānija saņem rēķinu. Mūsu rēķinos ir apjoms, kvalitātes standarti, summa, apmaksas termiņš. Nav neviena rinda par izcelsmi”.
Krievu deklarācijās nav minēts, kurās lidostās degviela varētu būt uzpildīta. Tas apgrūtina informācijas pārbaudi arī pašai aviokompānijai.
Imants Jansons, “airBaltic” vecākais viceprezidents juridiskajos jautājumos
“Mēs esam lūguši Valsts ieņēmumu dienesta muitas pār valdē izsniegt izziņu, ka mēs neesam bijuši tie importētāji, lai pierādītu, ka mēs esam tikai gala patērētāji, kas iegādājās, lidostā palūdz uzpildīt no tiem diviem piegādātājiem, kas ir, kuriem ir ļauts strādāt lidostas Rīga teritorijā. Bet ķēde, ķēde ir jāizmeklē iestādēm, kurām ir iespējas un pienākums to darīt”.
Publiski par skandālu izteicies Saeimas deputāts Andris Kulbergs, kuram ir aizdomas, ka tā Latvijā nonāk caur vienu no diviem piegādātājiem, kas strādā lidostā.
Andris Kulbergs, Saeimas deputāts (AP)
“Aviācijas degvielas izcelsme tiek norādīta - kur tā ir ražota, precei visi dokumenti ir kārtībā, tas ir drošības jautājums visā pasaulē. Ja kaut kas notiek, tad šai degvielas izcelsmei ir jābūt. Iespējamība ir, ka šie dokumenti ir falsificēti, uz kuru pamata tas ir bijis, un tāds kā “airBaltic”, “Norwegian”, jebkura cita aviokompānija jau nezina. Degvielai ir atbilstošs sertifikāts”.