Uzņēmuma īpašnieks, 41 gadu vecais Andrejs Močalins, ilgus gadus strādāja apdrošināšanas nozarē Norvēģijā, bet tagad dzīvo Sanktpēterburgā.
Apdrošināšanas sertifikāti tika izsniegti, pamatojoties uz 2016. gadā no Norvēģijas Finanšu uzraudzības iestādes (FSA) it kā saņemto licenci. Tomēr arī tā izrādījās viltota. Ro Marine šajā gadā pat neeksistēja. Uzņēmums arī apgalvoja, ka tā biroji atrodas Norvēģijas Kuģu īpašnieku asociācijas ēkā Oslo. Tā vairākkārt mēģināja sazināties ar Ro Marine un pieprasīja labot nepatieso informāciju par adresi tīmekļa vietnē un reģistrācijas dokumentos, taču visi asociācijas pieprasījumi tika ignorēti. Martā Norvēģijas policija sāka izmeklēšanu par iespējamu sankciju apiešanu. Apsūdzības tika izvirzītas pret Mochalin, vārdā nenosauktu valdes locekli no Bulgārijas un diviem citiem norvēģu uzņēmējiem, kuri sadarbojās ar Ro Marine. Nav precizēts, vai kāds ir aizturēts.
Kopumā žurnālisti saskaitīja vismaz 255 kuģus, kuriem Ro Marine izsniedza viltotas apdrošināšanas apliecības. Un pat pēc šīs informācijas atklāšanas uzņēmums savā reģistrā pievienoja jaunu tankkuģi. Vismaz astoņi naftas kuģi Somu līcī veikto pārbaužu laikā uzrādīja Ro Marine sertifikātus, taču nevienam neradās aizdomas par viltojumu. Dānijas varasiestādes plāno sazināties ar Norvēģiju un citām valstīm, ar kuru karogiem kuģo Ro Marine “apdrošinātie” kuģi.
Izmeklētāju aptaujātie eksperti norādīja, ka šis precedents grauj visu starptautisko sistēmu, kas novērš vides katastrofas jūrā. Fakts ir tāds, ka apdrošināšanas sabiedrībām ir pienākums pārbaudīt kuģu atbilstību drošības standartiem, lai samazinātu negadījumu risku, bet Ro Marine to nedarīja. Tādējādi Kremļa ēnu flotes tankkuģi varēja pārkāpt vismaz tehniskās prasības. Caur Baltijas jūru pasaules tirgū nonāk no trešdaļas līdz pat pusei no Krievijas kopējā naftas eksporta.