Dodies virtuālā braucienā
pa Rīgas skaistākajiem veloceliņiem

Pievienojies mums virtuālā velostāstā ar mūzikas, mākslas un vēstures pieskārienu ar braucienu pa Rīgas veloceliņiem. Ja Tev patiks, kas zina, varbūt drīzumā parādīsim Tev arī citu Latvijas pilsētu velo dzīslas!

Riteņbraukšana Latvijā uzņēma apgriezienus 18. un 19. gs. Pirmā zināmā velo ražotāja Aleksandra Leitnera radītie velosipēdi tika izpirkti lielā ātrumā.

* "Vienības brauciena" noslēgums Uzvaras laukumā. Brauciena dalībnieku parāde. Rīga, 1939. gada 27. augustā, Foto: Eduards Kraucs

Velobraukšanas un ražošanas kultūra veiksmīgi pārdzīvoja vairākas ekonomiskās krīzes un pat karus, tomēr padomju laikos lielāka perspektīva tika prognozēta motorizētiem braucamajiem - pat slavenā “Ērenpreisa” fabrika tika pārveidota par mopēdu ražotavu “Sarkanā zvaigzne”. Veloceliņi Latvijā bija saskaitāmi uz vienas rokas pirkstiem.

* Sporta diena Bauskas rajona Misas ciemā. Uz starta līnijas sākumskolas vecuma bērni. Bauskas rajons, 1982. gads. Attēla autors nav zināms.

Mūsdienās velo braukšana atgūst zaudēto popularitāti - Latvijas pilsētās arvien biežāk tiek uzstādītas jaunas veloceliņu zīmes, katru gadu tiek organizēti velomaratoni un to popularitāte aug. Latvijā ražotie velosipēdi atkal ir populāri arī ārpus Latvijas robežām.

Reklāma

Vārds velisopēds ir cēlies no latīņu valodas, kur velox — ātrs un pes — kāja, pēda.

Kvalitāte ir svarīga vienmēr, tāpēc pirms velosipēda iegādes veic izpēti! Velosipēda veids ir tieši saistīts ar braucēja dzīvesveidu - pilsētas, pludmales, sporta, saliekamais - kāds esi pats, tādu braucamo arī izvēlies!

Braukšana ar velosipēdu nav tikai pārvietošanās no punkta A uz punktu B. Tā ir daudz ekonomiskāka kā auto izmantošana un draudzīgāka videi, kā braukšana ar autobusu. Ja būsi prātīgs un gudrs saskarsmē ar cilvēkiem - riteņbraukšana nāks par labu arī Tavai veselībai un rūdīs pašdisciplīnu.

Daudzi Rīgas iedzīvotāji ar velosipēdu pārvietojas ikdienā. Mēs ielūkosimies trīs Latvijā zināmu cilvēku dzīvē, lai redzētu, ko velosipēds nozīmē viņiem.

Reklāma

Pievienojieties brīnišķigā virtuālā ceļojumā, kuru veicām paši!

Plānojot velobraucienu iesakām pārliecināties, kurš no veloceliņiem ir pilnībā gatavs, kurš vēl tiek veidots, lai izvairītos no pārsteigumiem!

Centrs - Mežaparks.

Veloceliņa garums 6.6 km, tas ir piemērots ģimenes izbraucienam. Savienots ar maršruta Mežaparks - Vecmīlgrāvis veloceliņu.

Vecrīga - Imanta.

Daļa no populārā veloceliņa Rīga - Jūrmala, ar kopējo garumu 13.5 km. Šis ir viens no senākajiem veloceļiem, kas veidots jau iepriekšējā gadsimta astoņdesmitajos gados.

Centrs - Dārziņi.

Veloceliņa sākums pie Vanšu tilta. Viennozīmīgi viens no skaistākajiem veloceliņiem Rīgā, tas vijas gar Daugavu.

Centrs - Deglava iela.

Veloceliņa sākums Zigfrīda Annas Meierovica bulvārī, tas turpinās K.Valdemāra ielā un Brīvības ielā. Tas ir izmantojams gan Rīgas skatu baudīšanai, gan ikdienas braukšanai, ja maršruts atbilst Tavām vajadzībām.

Centrs - Mārupe.

Veloceliņš uz Mārupi - tā sauktais Zaļais veloceliņš, ir viens no skaistākajiem Rīgas velo maršrutiem. Tas ir piemērots ģimenes vai romantiskam izbraucienam, jo pārsvarā vijas parkos un dārzos - Uzvaras parkā, Arkādijas parkā, Māras dīķa apkaimē, Mārupītes apkaimē.

Ceram, ka virtuālais velobrauciens Tevi iedvesmo doties Rīgas ielās un izbaudīt katru no veloceliņiem!

Paldies visiem, kas iesaistījās velostāsta veidošanā!
Ivetai Vecmanei http://ivetavecmane.com/
Ritumam Ivanovam http://www.ritumsivanovs.com/lv
Kārlim Kazākam http://velomuzika.com/
http://erenpreiss.com/
http://www.brumbrum.me/

Projektā izmantoti:
Latvijas Nacionālā arhīva Latvijas Valsts kinofotofonodokumenta arhīva dokumenti.
Informācija par maršrutiem un kartes no Rīgas Domes satiksmes departamenta http://www.rdsd.lv/velosatiksme-riga/velosatiksme-riga