Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

Gada pasākums Latvijas e-komercijā - ko tu palaidi garām

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Konference eCOM360
Konference eCOM360 Foto: eCOM360

15. martā vairāk nekā 30 digitālās pasaules līderi no Austrumu un Rietumu puslodes satikās Rīgā, lai apspriestu digitālās nozares nākotni eCOM360 konferences ietvaros. Konferencē piedalījās kā vietējie, tā ārzemju e-komercijas, digitālā mārketinga un biznesa attīstības vadītāji, kopā pulcējot vairāk nekā 600 apmeklētāju.

Latvijas e-komercijas smagsvara Scandiweb organizētā konference eCOM360 piedāvāja tādus runātājus kā Google radošais vadītājs Rudijs Angono, Lenovo globālās e-komercijas vadītājs Adžits Sivadasans, Uber mārketinga analītikas vadītājs Mario Vinasko un daudzi citi nozaru līderi, kas stāstīja par pašreizējiem un nākotnes trendiem digitālajā vidē.

E-komercijas nākotne

Balss funkciju mārketings, auditorijas uzrunāšanas vērtība, mākslīgais intelekts, augošā konkurence globālajos tirgos un e-komercijas attīstība bija temati, kas atkārtojās visas konferences gaitā, un tapa skaidrs, ka digitālās nozares nākotne griežas ap izcilību šajos laukos.

Balss funkcijas

Ja balss lietošana meklēšanas un citu komandu izpildei vēl nav jūsu biznesa plānos, jūs gaida pārsteidzoša atklāsme, jo saskaņā ar Lenovo pārstāvi tuvākajos gados līdz pat 50% no interneta meklēšanas komandām tiks veiktas ar balsi. Accenture inovāciju vadītājs Kristaps Banga piekrita šai nostājai, daloties ar šīs tehnoloģijas plašajām iespējām un tās ietekmi uz ikdienas dzīvi, medicīnas nozari un citur. Rudi Angono vērsa uzmanību uz to, cik ļoti balss mijiedarbība atšķiras no rakstiskas, kā tā kļūst arvien populārāka un kā visi, kuri nepielāgosies, tiks atstāti aiz muguras.

Mākslīgais intelekts

Mašīnu mācīšanās un mākslīgais intelekts jau tagad saskaras ar visiem digitālā mārketinga aspektiem. Mario Vinasco dalījās ar to, kā Uber izmanto mākslīgo intelektu, optimizējot dažādas mārketinga aktivitātes, piemēram, lai noteiktu optimālo e-pastu sūtīšanas biežumu un samazinātu atcelto abonēšanu skaitu. Tomēr mākslīgā intelekta lietojums ir daudz plašāks nekā vien lielas informācijas pārvaldīšana.

Vairāki eCOM360 runātāji norādīja, kā nesenie uzlabojumi mākslīgajā intelektā (piemēram, sasniedzot 95% runas mācīšanās precizitāti) bruģē ceļu cilvēka-robota mijiedarbībai līdz tādai stadijai, kad tas vairs nav tehniska “Kā mums to izdarīt?”, bet gan ētiska principa jautājums: “Vai mums to vajadzētu darīt un kādi ir noteikumi?”

Mākslīgais intelekts ir iespēja patiesi individuālai saskarsmei starp zīmolu un patērētāju. Augstākā līmeņa algoritmi var ne tikai piedāvāt unikāli pielāgotus ieteikumus un risinājumus, bet arī atsaukties uz to, kāds tu esi kā persona. Piemēram, Yandex radītais mākslīgā intelekta asistents Alisa pastāvīgi papildina informāciju par savu “saimnieku”, tādēļ viens un tas pats jautājums no dažādiem cilvēkiem var mudināt humorpilnu atbildi vienam, bet nopietna rakstura citam, atkarībā no visdažādākajiem faktoriem.

Uzrunā patiesi

Uzrunāt savus klientus viņiem nozīmīgā veidā mudina vairāk uz darbību nekā jebkas cits. Klienti alkst pēc iespējas iesaistīties ar to, kas viņiem patīk, un tomēr mārketinga ekspertiem reti pietiek drosmes, lai eksperimentētu. Bet kā gan uzrunāt veiksmīgi, ja tu nezini, kas strādā? Viens no soļiem Skota Goulda saskarsmes stratēģijā ir “izbārstīt” - mēģini un pārbaudi dažādas stratēģijas, pievēršot uzmanību labākajam rezultātam un sekām.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu