Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba

Digitālais mārketings turpina uzvaras gājienu: 2021. gada tendences

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Vai arī 2021. gadā saturs ir karalis? Kuros kanālos investēt? Kā vislabāk iesaistīt auditoriju un saglabāt klientus? Šie ir tikai daži no jautājumiem, kas nodarbina mārketinga speciālistu un vadītāju prātus, jo mazumtirdzniecība pandēmijas ietekmē ir krasi mainījusies. Par aktuālo digitālā mārketinga nozarē biznesa attīstībai varēs uzzināt “RIGA COMM” Digitālā mārketinga konferencē 14. un 15. oktobrī Ķīpsalā.

Patērētājiem ir izveidojušies jauni iepirkšanās paradumi un ir palielinājušās viņu ekspektācijas no zīmoliem gan pirkuma veikšanas un pakalpojuma sniegšanas posmā, gan arī pirms un pēc tam. Digitālais mārketings ir piedzīvojis lielu lēcienu un pielāgojies jaunajai realitātei, tomēr, ņemot vērā tehnoloģiju un uzvedības tendenču straujās pārmaiņas, nedrīkst apstāties un ir jāturpina attīstīt digitālo mārketingu. Uzzini, kurām tendencēm šogad ir vērts pievērst uzmanību!

Aktuāli čatboti un sarunu mārketings

Tiek lēsts, ka jau 2020. gadā 85% klientu apkalpošanas veica tieši čatboti (chatbot) jeb tērzēšanas roboti. Tā ir mākslīgā intelekta tehnoloģija, kas uzņēmumiem ļauj komunicēt ar potenciālo klientu reālajā laikā. To priekšrocības – darbojas visu diennakti un acumirklī sniedz atbildes uz vienkāršiem jautājumiem.

Tā kā čatboti un citi automatizētie saziņas risinājumi kļūst arvien populārāki, ir skaidrs, ka mūsdienu mārketinga komunikācija arvien vairāk tuvinās parastai sarunai. Sarunu (conversational) mārketings veicina viens pret vienu sarunu starp pārdevēju un patērētāju reālajā laikā.

Pretēji tradicionālajām stratēģijām šī mārketinga forma tagad ir pieejama dažādos kanālos, ļaujot zīmoliem satikties ar patērētāju atbilstoši klienta noteikumiem – tajās ierīcēs, platformās un tajā diennakts laikā, kas vislabāk der klientam. Sarunu mārketings ļauj uzlabot lietotāju pieredzi, izmantojot uz atgriezenisko saiti balstītu modeli, kas veicina lielāku auditorijas iesaistīšanos un lielāku lojalitāti.

Jaunais sociālo tīklu karalis - īsa formāta videoklipi

Videomārketings ir viena no svarīgākajām mārketinga tendencēm šobrīd un, visticamāk, būs arī nākamajos 5–10 gados. Īpaši svarīgs video ir e-komercijai, jo vairāk nekā puse patērētāju atzīst, ka, skatoties produktu videoklipus, viņi jūtas pārliecinātāki par tiešsaistes pirkuma lēmumu pieņemšanu. Populāri ir arī tiešraides video dažādās platformās un 1:1 video, kad uzņēmumi izveido personalizētus videoziņojumus, nevis zvana vai sūta e-pastus.

Pandēmijas ietekmē ievērojami ir pieaugusi cilvēku garlaikotība, ilgstoši uzturoties mājvietā, un vēlme patērēt izklaidējošu saturu. Par uzvarētāju var pasludināt īsas formas videoklipus – “TikTok” ir Z paaudzes iecienītākā platforma, arī “Snapchat” ieviesa ievērojamas pārmaiņas, bet “Facebook” uzsāka “Instagram Reels”, lai neatpaliktu no tendencēm.

Šiem kanāliem krietni ir palielinājušies arī mārketinga budžeti – 2020. gada otrajā ceturksnī sociālie mediji veidoja gandrīz 25% no kopējā mārketinga budžeta. Īsas formas videoklipu izveide tikai sākumā var šķist mānīgi vienkārša. Lai līdzsvarotu zīmola vēstījumu ar bezrūpīgo toni, kas saistīts ar īsas formas videoklipiem, ir vajadzīgi klientu pētījumi, stratēģija un radošums.

E-komercija ir nepieciešamība

Prognozes liecina, ka šajā gadā vairāk nekā puse sociālo mediju lietotāju tiešsaistē iegādāsies preces un pakalpojumus. Ja iepriekšējos gados tirgotāji un mazie uzņēmumi varēja vienkārši gūt labumu no e-komercijas attīstīšanas, tad tagad tā ir nepieciešamība. Pirkumi lietotnēs – “Instagram“ un “Facebook“ veikali, “Instagram Reels“, “Live”, kā arī topošā “TikTok“ partnerība ar “Shopify“ 2021. gadā lielā mērā noteiks iepirkšanos sociālajos tīklos.

Meklēšana ar balsi

Pieaugot viedtālruņu un gudro skaļruņu pieejamībai, arvien biežāk tiek veikti meklējumi, izmantojot balsi, tādēļ uzņēmumiem ir jāpārdomā sava digitālā mārketinga stratēģija, optimizējot savas vietnes tieši meklējumiem ar balsi. Lai saturs būtu piemērots meklējumiem ar balsi, ir jāiejūtas mērķauditorijas ādā, apstākļos un jāatceras, ka informācija netiks lasīta, bet gan to klausīsies, tāpēc tai ir jābūt kodolīgai, bez gariem un tēlainiem aprakstiem. Vēlams veidot saturu biežāk uzdoto jautājumu formā.

Īpaša uzmanība mikromirkļiem

Klienta ceļojums (client journey) jeb pieredzes, ar ko klienti sastopas, mijiedarbojoties ar uzņēmumu un zīmolu, šogad kļūs dinamiskāks un neparedzamāks, jo zīmola komunikācijai jāreaģē uz straujajām patērētāju vēlmju izmaiņām. Īpaša uzmanība klienta ceļojumā jāpievērš mikromirkļiem jeb brīžiem, kad cilvēks ar nodomu vēršas pie ierīces, lai kaut ko noskaidrotu, kaut kur dotos, kaut ko darītu vai kaut ko nopirktu.

Lai veiksmīgi izmantotu mikromirkļus, ir svarīga klientu un viņu vajadzību izpratne – identificējiet mirkļus, kad klients vēlas kaut ko iegādāties, un runājiet ar klientiem, lai noskaidrotu, kad, kur un kā viņi pēta un pieņem lēmumus par pirkumu. Zīmola uzdevums ir būt klāt šajos brīžos un nodrošināt atbilstošu saturu, kas sniedz noderīgas atbildes, ļaujot vieglāk veikt pirkumu. Ir jānodrošina iespēja patērētājam izvēlēties kādu no vairākiem pirkšanas veidiem, sniedzot visas nepieciešamās instrukcijas un liekot izdarīt pēc iespējas mazāk klikšķu.

Jaunākās digitālā mārketinga tendences arī šoruden varēs uzzināt ikgadējā biznesa un IT nozares pasākumā “RIGA COMM”, kur uzņēmuma resursu vadības, dokumentu vadības, personālvadības un drošības sistēmu izstrādātāji un piegādātāji, mākoņpakalpojumu, interneta un digitālā mārketinga pakalpojumu sniedzēji, web risinājumu un mobilo aplikāciju izstrādātāji, kā arī IKT produktu ražotāji piedāvās gatavus un personalizētus risinājumus dažādu nozaru un lieluma uzņēmumiem, pašvaldību iestādēm un organizācijām to efektīvai darbībai. Tehnoloģijām bagāto izstādes sadaļu papildinās plaša konferenču programma.

Pasākumu rīko Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1 sadarbībā ar partneriem: “Intelligent Machines Riga”, “Riga TechGirls”, “SmartHR Latvija”, Latvijas Tirdzniecības rūpniecības kameru, “Mailigen”, Finanšu nozares asociāciju un citiem.

Biļetes uz biznesa pasākumu “RIGA COMM 2021” var iegādāties internetā. Tuvojoties pasākumam, biļetes kļūs dārgākas.

Pasākums notiks Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā 14. un 15. oktobrī no plkst. 10.00–17.00.

Svarīgākais
Uz augšu